torsdag 23. desember 2010

Dårlig matlyst, dårlig dag

Nå om dagen, så spiser jeg ikke med mindre jeg virkelig må. Jeg er så matlei, men er usikker på om det henger sammen med det som har skjedd. Mener å huske at jeg spiste helt normalt for over en måned siden...

Jeg spiser dersom noen andre har laget middag, men ellers orker jeg stort sett ikke. Hvis jeg kjenner at magen er sulten, går jeg til kjøleskapet eller matskapet, og dersom jeg da ikke finner noe som ser virkelig godt ut, dropper jeg hele måltidet.

Det er dager der jeg ikke har spist på over ett døgn... Dette er jo overhodet ikke sunt, men ingenting smaker godt lenger. Alt smaker bare... likt. Like stygt. Spiser til nød godteri, men kjøper i tilfelle sjelden selv. Da må jeg være virkelig deprimert og ha hatt en dårlig dag - og i så fall går det i Kvikk Lunsj og sjokolade med marsipan...

Jeg som brukte å være så sunn.

I dag har jeg forresten hatt en til dels tung dag, er i Storfjord. Ikke at jeg ikke trives her, og ikke at det ikke er godt å se familien, for det er det jo! Men det er bare...lite å gjøre.
Orker ikke gå ut, for det er så kaldt og glatt og mørkt her inne i fjorn. Vennene mine bor så langt unna, og ikke er det bare å ta buss her slik som i byen. Så da blir jeg sittende inne og se ut på mørket og ikke orker å kontakte noen, eller lese grusomme historier på skjermen om spebarnsdød og deprimerte englemødre. Burde jo la være når det gjør meg så trist, men klarer ikke. Særlig ikke når det ikke er annet å henge fingrene i. Har nå fått pyntet litt på bloggen og laget meg en bedre header, men det er det eneste fornuftige jeg har gjort i dag...

I tillegg sitter kjæresten på datamaskinen, for han har ikke så mye annet å gjøre her inne han heller. La meg i sengen i sted, var så deppa, og han kom inn. Jeg ønsket han kunne legge seg ved meg, holde rundt meg og ikke si noe. Tenkte at han helt automatisk skulle forstå hva jeg tenkte på. Istedet lurte han på hvorfor jeg var så sur, og ikke ville stå opp.  Han trodde det var fordi han satt på dataen, men det var det ikke. Jeg sørget over min lille Linnea...

Søsteren min og pappa har ikke kommet enda heller. Søster skal komme i morgen, men pappa er ikke her før på selveste julaften.

Hva skal man ta seg til i en så tung tid, når alle hobbysakene ligger hjemme i byen? Ønsker jeg kunne fått tak i noe av det. Angrer på at jeg ikke tok det med meg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar