onsdag 14. november 2012

Sov inn lille pike ♥

 Bare sov inn lille pike
og la tiden svinne hen
i mår`n har du bursdag,
det står roser ved din seng

Siden kan du stå opp
og ta på deg søndagsklær
og vite hele dagen
at alle har deg kjær.

Vær våken hele dagen,
ta med deg alt du kan
for når du våkner neste mår`n
vet ingen hvem du er.

Du må sove lille pike
og la natten svinne hen
i mår`n har du bursdag,
du har klart et år igjen

Slå ut dine vinger,
la de føre deg i land
men pass, hold godt på fjærene,
du renner ut i sand.

Vær våken hele dagen,

ta med deg alt du kan
for når du våkner neste mår`n
vet ingen hvem du er.

Du må sove lille pike
og la natten svinne hen
og atter har du bursdag
kanskje ser vi deg igjen.


Sov inn lille pike av Unit Five




Mente å dele denne teksten på mandag, 12. november, for i går, den 13ende, var Linnea Aurora sin 2-årsdag. Hennes helt egen dag. En dag for å minnes. Dessverre har jeg ikke fått vært på nett de siste dagene for å legge inn noen ord, så da gjør jeg det i dag.

Når det gjelder denne ovenstående sangen av Unit Five, så er den veldig spesiell for meg. Jeg hørte på den i oppveksten, og forstod ikke teksten. Undret meg stadig over den. Da jeg gikk gravid med Linnea, hørte jeg litt på denne sangen når jeg skulle legge meg om kvelden, sang for jenta i magen. Det gir meg grøsninger den dag i dag å tenke på. Det gir meg grøsninger å lese teksten. For den treffer meg så rett i hjertet nå.

Nå er det altså over 2 år siden hun kom stille til verden. Det føles som om det var i går, og allikevel virker det så lenge siden. Det har skjedd så mye på de to årene.

Jeg var alene i vinterhagen hennes i går kveld. Da jeg kom dit var det allerede tent et lys og satt ned en aldeles nydelig blomsterkrans. Tusen takk ♥

Jeg tente lys, fakler og 2 stjerneskudd for henne, som på kake, og sang bursdagssangen. Når jeg var ferdig å synge, brant stjerneskuddene ut, litt som om hun blåste dem ut egentlig. Det var så fint. Jeg filmet det også, og tok noen bilder med telefonen. Får dessverre ikke lagt inn verken film eller bilder nå. Må innrømme at det skulle flere forsøk til for å få bilder og film med stjerneskuddene, for stjerneskuddene brant ut så fort.

Jeg sang litt for Linnea, de sanger jeg kom på. "Hvem kan seile", "Tears In Heaven", "Sov inn lille pike" og "Hvis jeg var en fugl". Da jeg kom til "Gje meg handa di, ven", brast jeg i gråt. Denne har jeg ikke hørt eller sunget på lenge, og aldri noen gang på graven, men jeg hørte på den i tiden rundt begravelsen, og det første sørgeåret. Og det ble bare så utrolig sterkt å minnes sangen på graven i går. Så jeg gråt, jeg gråt en del, og det var gode tårer. Det var godt å gråte, jeg har ikke grått ordentlig for henne på lenge. Dette var første gang jeg virkelig har brutt ut i tårer på graven, med unntak av da gravstenen var kommet opp. Da gråt jeg fordi den var helt perfekt, så det blir på en annen måte.

Da jeg etter en times tid gikk fra englehagen hennes i går, brant det 4 fakler og 4 gravlys, og det lyste sterkest på hele gravlunden ♥ Det var virkelig aldeles nydelig ♥

Linnea Aurora, mamma elsker og savner deg ♥

 

10 kommentarer:

  1. Tenkt masse på deg denne uken, og jeg er sikker på at Linnea hørte deg synge disse vakre sangene, det var nok både en vakker og vond stund. Godt at du likte kransen, ville lage noe til Linnea for å minnes henne. Vit at hun aldri blir glemt Connie <3 varm klem fra Marianne.

    SvarSlett
  2. En fin og gripende blogg du skriver! Jeg har mange ganger vært innom og lest...og jeg får tårer hver gang. Så fint at du deler! Det er fin terapi og i tilegg kan det være til hjelp for andre da du setter ord på vanskelige følelser. Et par jeg kjenner som mistet babyen sin for mange år siden skrev en sang om det de følte og tenkte i ettertid. Mulig du har hørt den før, men den er også fin for å sette ord på ting og jeg gråter hver gang jeg hører den.
    http://youtu.be/O0nvMApZdfk
    Jeg var nær å miste begge mine barn, så jeg har kjent på redselen og jeg tenker så mye på de som har mistet...noe verre kan jeg ikke forestille meg. Kjempefin blogg og igjen takk for at du deler historien om dere og deres prinsesse <3

    SvarSlett
  3. I am curious to find out what blog platform you have been utilizing?

    I'm experiencing some minor security problems with my latest site and I would like to find something more risk-free. Do you have any recommendations?

    Also visit my web page ... pakovanje

    SvarSlett
  4. Howdy! This post couldn't be written any better! Reading this post reminds me of my old room mate! He always kept chatting about this. I will forward this page to him. Pretty sure he will have a good read. Thanks for sharing!

    my web page :: www.webjam.Com

    SvarSlett
  5. Hiya! My name is Elise and I just desired to say
    your web site is awesome! It truly is amusing because I use to have a blog site that virtually had an identical web address: http:
    //www.blogger.com/comment.g?blogID=8042471836571581438&postID=6275281931814968143 mine was only a few characters
    different. Anyhow, I am a big supporter of your weblog and if you ever want a guest post please
    make sure to email me at: andrehaynes@zoho.com. I love writing!



    Look at my site: los

    SvarSlett
  6. I’m not that much of a online reader to be honest but your sites really nice, keep it
    up! I'll go ahead and bookmark your site to come back later on. Cheers

    Feel free to surf to my blog; pc
    Also see my web site: news

    SvarSlett
  7. Hello, i read your blog occasionally and i own a similar one and i was just wondering if
    you get a lot of spam responses? If so how do you reduce it, any plugin or anything you can recommend?
    I get so much lately it's driving me insane so any assistance is very much appreciated.

    Here is my blog - lost data

    SvarSlett
  8. I'm new to building internet sites and I was wondering if having your blog title related to your articles and other content really that crucial? I see your title, "Blogger: Det vi fikk og mistet - som likevel ga oss noe " does appear to be spot on with what your blog is about but, I prefer to keep my title less content descriptive and based more around site branding. Would you think this is a good idea or bad idea? Any help would be greatly valued.

    Also visit my web page :: thursday nights

    SvarSlett
  9. Gday. I noticed your blog title, "Blogger: Det vi fikk og mistet - som likevel ga oss noe" does not really
    reflect the content of your site. When creating your
    website title, do you believe it's best to write it for Search engine marketing or for your viewers? This is one thing I've been battling with due
    to the fact I want good search rankings but at the same time I want the
    best quality for my site visitors.

    Feel free to visit my page :: removal los

    SvarSlett
  10. Hello! Do you know if they make any plugins to help
    with SEO? I'm trying to get my blog to rank for some targeted keywords but I'm
    not seeing very good results. If you know of any please share.

    Many thanks!

    Review my homepage ... luggage online

    SvarSlett