tirsdag 11. januar 2011

Verden føles annerledes..

Verden føles så forandret.. Så..  Annerledes... Og egentlig så er det bare jeg som har oppdaget nye sider ved livet, vonde sider. Men det har også fått meg til å sette mye større pris på livet og de virkelige gledene som er - jeg merker at jeg blir virkelig sint om noen for eksempel sier at de hater noen uten videre, alle har rett til å leve. Man kan ikke bare hate noen liksom. Alle er mennesker, og jeg tror det bor noe godt i stort sett alle. Livet er for dyrebart til å gå rundt og hate noen. Er det noen som irriterer deg med småting, må du ikke si at du hater de - for å kunne si noe slikt, så må de jo virkelig ha gjort deg noe? Noe ille? Likeså tåler jeg ikke å lese at folk hater filleting heller. Som "hater skolen", "hater lekser".. Hater, hater, hater... Husk på at "hater" er et veldig sterkt ord! For alle disse tingene man sier man hater, er jo på sin måte nødvendig for at livet skal gå framover, at ting ikke skal stoppe opp. Alt er med på å forme oss som individer, og det skal vi egentlig sette pris på - de vonde opplevelsene våre burde gjøre oss til bedre mennesker - for man kan alltid bli bedre. Og uansett hva som skjer, må vi leve videre, og la fortid være fortid, nåtid være nåtid, og fremtid være fremtid. Selvfølgelig kan dette være lettere sagt enn gjort. Det har jo jeg fått erfare...

Dette er forsåvidt et syn jeg egentlig alltid har hatt på livet, man kan ikke bare hate noen uten videre, men jeg har aldri liksom tenkt på det. Det er først nå jeg gjør det, tidligere har det vært mer fornuft, kan du si, nå går jeg mye dypere i det...

Vi er tross alt heldige som har livet i behold, og da er det utrolig synd med disse blærete folkene som kan få seg til å rakke ned på flinke mennesker, eller til og med skrive stygge kommentarer på "R.I.P"-videoer. Ja, for det har jeg faktisk sett. Skal ikke dra fram noen eksempler, hvis menneskene som skrev det kommer til å lese dette, føler de seg sikkert bare beæret over at noen helt fremmede husker kommentarene deres.  Når de først får seg til å skrive noe slikt, tror jeg ikke de menneskene eier noe særlig samvittighet heller, og da har det ingen hensikt å vise at jeg husker det som ble skrevet. Så nå kan dere jo lure på hvem dere er, dere som ikke setter pris på livet, og som heller ikke blir satt pris på når dere gjør slikt. Respektløse fjols.

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar