fredag 4. mars 2011

Videre med Linneas minne

(Dikt: Connie, foto: Viveka, redigering: Lynn Helen) Klikk på bildet for å se større!

Dette er noe jeg overhodet ikke har skrevet om før, men for å vise fram sorgen min, påvirke andre og dele følelser, så meldte jeg på følgende til UKM (Ungdommens kulturmønstring) i Storfjord; bildet med diktet "I våre hjerter, i våre sinn" fra begravelsen og en liten diktsamling til Linnea, der både jeg og venninner har skrevet dikt. Vi er flere som deltar med bildet, siden flere har bidratt til innholdet. Litt lenger ned i innlegget kommer bilder av diktheftet.


UKM foregår med at det i første omgang er kommunemønstringer, der ungdom deltar med sceniske innslag (musikk, dans, skuespill, film, konferansier), kunstverk eller som arrangør. Det er en utvalgt og upartisk jury som sender videre vanligvis 4 sceneinnslag og 4 kunstverk til fylkesmønstring, og videre derfra blir det sendt 4 i hver kategori til landsmønstring i Trondheim, hvor altså deltakere fra hele landet møtes for å "konkurrere" (det teite i fjor, var at vi mot slutten av landsmønstringen - jeg var leder for gruppa fra Troms - fikk vi beskjed om at de istedet for prisutdeling og slikt, hadde valgt å ha workshops fordi folk mente det ble så urettferdig året før, det er jo bare latterlig! Moroa blir jo liksom borte.)

(Foto: Hallgeir Naimak)

Uansett da, til poenget. Vi gikk videre med innslaget "min dyrebare datter" og skal stille på fylkesmønstringen på Finnsnes. Det gleder jeg meg til, faktisk noe av det jeg ser mest fram til akkurat nå. Sist jeg var der, var jeg gravid og hormonell, og skulle liksom være i nettredaksjon, da var det ikke en gang offentliggjort at jeg var gravid, og folk forstod ikke helt hvorfor jeg var så sliten og lei og reagerte så lett på ting. Jeg sov når jeg hadde sjansen, mens alle andre satt og spilte kort liksom, og ting ble ikke så koselig, bare stress. I år skal jeg bare kose meg der borte. Ikke stresse med noe, skal vel ha med ett filmkamera bare for å dokumentere litt for meg selv, ikke noe annet.
Det blir så fint å få vist fram Linneas minne på Finnsnes. Jeg ser fram til det.

 De som gikk videre. (Foto: Hallgeir Naimak)

Også var vi en så flott gjeng som gikk videre i år! Masse bra innslag! I år tror jeg faktisk sceniske innslag fra Storfjord, har sjangs til å gå videre til landsmønstring, de kaller det vel gjerne UKM Festivalen nå da? Gleder meg som en unge.

Her kommer bilder av diktheftet:











Hadde forresten en drøm i mårrest, om at jeg av en eller annen grunn var med og tok meg av ungen til noen jeg kjenner sammen med barnefaren mens moren var på jobb (skikkelig rart), ble avbrutt midt i drømmen da jeg skulle til å løfte opp barnet (mamma kom inn døren for å vekke meg). En veldig sår drøm i grunn... Den kom vel av misunnelse på alle de det gikk bra for. Huff..

Den 16. mars har vi time til kontroll/ettersamtale på føden. Kai mener at den timen dreier seg om obduksjonsrapporten og at han skal være med, jeg trodde først det bare var en vanlig kontrollsjekk etter graviditeten, og at vi skulle få særskilt timeinnkalling til dette med obduksjonsrapporten... Jeg gruer meg, men det skal bli godt å få det overstått.

4 kommentarer:

  1. Jeg visste ikke at du hadde laget et dikthefte vedsiden av... har ikke sett det. Muligens jeg har hørt noe om det av deg eller mamma, men da har jeg vel ikke fått det ordentlig med meg i tlf, eller tenkt over det.. :P Men det var fint! :D

    SvarSlett
  2. Jeg nevnte det jo, og da sa du at du ikke hadde fått det med deg, pappa som skrev det ut å sendte oppover, husker du? Det sa jeg til deg ;)

    SvarSlett
  3. Kontrollsjekk etter fødsel har man hos sin egen lege (man bestiller time selv) 6 uker etter fødselen, så da er det noe annet du skal på på føden.

    Håpe du får en flott tur til finnsnes, og får til å kose deg!

    Goklem <3

    SvarSlett
  4. Hmm, husker de snakka noe om 3-måneders kontroll bare, så trodde det var den vanlige sjekken.

    Tusen takk skal du ha!
    klem <3

    SvarSlett