lørdag 12. mars 2011

I kveld danser Linnea

I kveld danser Linnea fordi mamma er glad. Jeg liker iallfall å tenke at det er sånn, når jeg ser nordlyset legge seg over en vindstille Tromsø by. Himmelen er fin og klar, luften frisk. Det er slike dager, som er gode dager, når jeg kan være lenge ute med en god venninne, uten å bli helt frossen. Når jeg kommer inn etter en lang dag og synes hjemmet er koselig, selv om det er litt rotete. Jeg får lyst til å sette meg ned med en varm kopp kakao, stearinlys, en god bok og følelsen av datteren min som våker over meg, og over pappa på andre siden av vannet. Hun knytter oss sammen, vi kan se henne fra hver vår plass. Jeg skal derfor nå tenne ett lys for henne, og håpe at hun ser det fra der hun er, og skjønne at jeg tenker på henne. For ikke vet jeg, om hun kan lese tankene mine.

5 kommentarer:

  1. Det her va et skikkelig glad-innlegg! Blei glad av å lese det :)

    Eg trur ihvertfall at ho våke over deg, ser alt det fine du gjør <3

    SvarSlett
  2. Jeg ble også glad av innlegget. :D
    Var kjempekoselig å være med deg i går. Fikk nesten litt oldtimes følelse. <3

    SvarSlett