mandag 18. juli 2011

Fanget

Jeg fant dette diktet som jeg skrev for lenge siden. Fant ut at det nå passer meg bedre enn noen gang... Virkelig, det gjør det.. Det blir en del dikt fra meg for tiden.


Fanget
 

Jeg sitter her. I mørket.
Venter på at du skal dukke opp.

Kom nå
Ta min hand
Dra meg opp
Opp fra dette hullet jeg lever i
Dette sorte, tomme hullet
Hvor ikke en gang mugg vil gro
Hvor ingen ser meg

Kom nå
Jeg venter på deg
Dra meg opp
Legg dine armer rundt meg
Dine store, sterke armer med bløte fingre
Jeg trenger dem
Det gjør jeg virkelig

Kom nå
Legg armene dine rundt meg
Stryk meg over ryggen
Varsomt
Med ømme bevegelser
Slik som pappa brukte å gjøre
Da jeg var liten

Kom nå
Stryk meg over ryggen
Legg leppene dine ved øret mitt
Syng til meg
Nynn noen lave, trøstende toner
Bry deg
Vær så snill

Kom nå
Jeg trenger deg
Dra meg opp fra dette helveteshullet
Og trøst meg
Redd meg
Redd meg fra en grusom skjebne
Dra meg opp før regnet faller
Dra meg opp

Opp
Fra brønnen…


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar