fredag 4. februar 2011

Sorggruppe i dag

I dag er det meningen at jeg skal starte opp i sorggruppe. Jeg vet ikke helt hva jeg føler om det, egentlig. I starten var det greit, men nå er dagen her, og jeg har mest lyst til å bare sitte hjemme... Men det ville nok være sunt for meg å komme meg dit, det bare føles så rart. Sorggruppe? Det var jo ikke sånn det skulle bli. Jeg skulle liksom ikke ha behov for terapi og slikt nå... Dette er helt feil.

Dessuten fikk jeg beskjed om at sesong 4 av The Big Bang Theory starter opp på TVNorge kl. 19.30 i kveld. En halvtime før jeg skal være ved sykehuset. Jeg elsker jo den serien, og har sett alle episodene i de 3 første sesongene... Hadde jo vært fint å få med seg første episode i sesong 4 da. En merkelig ting som skal hindre meg i å dra i sorggruppe, men jeg har mest lyst til å se på film enn å være der.

Jeg har planlagt den her sorggruppa en god stund nå, så det er jo bare dumt å ikke dra. Er bare det at jeg blir mest sannsynlig å dra alene, og det føles ikke så fristende egentlig. Sitte der foran masse fremmede og fortelle vår historie uten noen å holde i hånda. Det kan bli vanskelig. I det hele tatt å sitte der kanskje uten å si noen ting - det kan til og med være enda vanskeligere.

4 kommentarer:

  1. Håpe du blir å dra, så slipper du å angre på at du ikke dro. Serien kan du alltids se på nettet, selv om den nok ikke var hovedgrunnen til at du ikke ville dra.
    Tror det kunne vært greit å være med i sorggruppe, ihvertfall én gang, så du veit ka det dreier seg om.
    Håpe du fant/finn ut av det :)
    Klem <3

    SvarSlett
  2. Jeg angrer nok ikke på at jeg ikke dro. Det blir en ny mulighet om ett par-tre uker. Den dagen det skulle være samling, var jeg igrunn veldig innstilt på å dra, men så fikk jeg beskjed om at det skulle komme ett par til som hadde mistet nylig, og det kunne kanskje bli litt voldsomt med 2 nye på en kveld... Derfor ble det satt på vent ett par uker. Men i dag hadde jeg enkelt og greit ikke lyst, rett og slett... Følte bare ikke for det..

    SvarSlett
  3. huff.. For en forferdelig hendelse! Har du lagt ut fødselshistoria?

    SvarSlett
  4. Hei!
    Ja, den er å finne her: http://fikk-mistet.blogspot.com/2010/12/fdsel.html

    SvarSlett