mandag 14. februar 2011

Morsdagsgaver

I dag fikk jeg to morsdagsgaver, i form av tekst vel og merke, men det var så utrolig snilt. Jeg vil gjerne dele gavene jeg fikk med dere lesere.

Her er linken til et vakkert blogginnlegg skrevet av Siri, som rørte meg til tårer, mennesker er så utrolig snille;  Til ettertanke

Vet at det er mange der ute som av forskjellige årsaker har vonde mareritt, sliter med det selv, og synes det var utrolig fint av Sara å sende meg dette som brev på facebook:


Hei! Her e en liten morsdagsgave fra meg til deg, som eg håpe du får til å bruke en dag, så du kan få "oppleve" kordan din første morsdag skulle vært, egentlig. Eg trente meg sjøl opp for noen år sia til å styre mine egne drømma, for eg plagdes sånn me mareritt. Eg slutta me det etterhvert, eg huske ikke koffer, men eg har lenge vurdert å prøve å styre drømman mine på nytt. Uansett, no vil eg gi deg metoden :)

Glad i deg ♥

Bli herre over
dine egne drømmer

Forskere har utviklet en rekke metoder til
å trene opp evnene til å få kontroll over
opplevelsene i drømmeverdenen. Her er en:

1. Sett vekkerklokken på ring f.eks. to timer før du
ellers står opp. Når vekkerklokken ringer, forsøk å
huske drømmen så godt som mulig. Vær oppe i en
halvtime når du husker drømmen, og gå deretter
til sengs igen. Fokuser på at du nettopp har våknet
fra en drøm mens du prøver å gjenkalle drømmen.

2. Mens du forsøker å falle i søvn igjen, konsentrer
deg da om at du vil oppdage at du drømmer. Si
til deg selv: ”Neste gang jeg drømmer, vil jeg vite
at jeg drømmer,” og gjenta det hele tiden, slik at
du bare tenker på denne setningen.
3. Mens du fokuserer på å være bevisst i den neste
drømmen, forestiller du deg at du er tilbake i den
drømmen du våknet fra. Se etter et eller annet
som ikke finnes i virkeligheten, som kan fortelle
deg at du drømmer. Forestill deg f.eks. at du flyr.

4. Gjenta 2 og 3 til du faller i søvn, eller til du er
helt sikker på hva du vil i din neste lucide drøm.
Hvis du skulle tenke på noe annet mens du er
i ferd med å falle i søvn, gjentar du prosedyren
slik at det siste du tenker på før du sovner, er at
du vil vite at du drømmer.


Håpe du får til hvis du får løst å prøve det her :) Klem ♥


Takk for fine hilsner på morsdagen, alle! Vet at det er mange som ikke får høre ett ord på morsdagen, fordi folk ikke tenker på å gratulere mødre uten barn. De blir gjerne ikke sett på som mammaer, men de er mammaer med hele seg! Inkludert meg. Selvfølgelig er det også dette med å våge å gratulere en mor uten barn, man er jo selvfølgelig redd for reaksjonen. Jeg liker at folk viser at de tenker på meg og bryr seg selv om det er 3 måneder siden dette skjedde. Det er viktig å ikke hysje dette ned, for vi englemammaer lider mer under det da, det er så fint å bli sett på som mamma selv om vi ikke får praksisert mammarollen.

Gratulerer til alle andre englemammaer på etterskudd!
Morsdagen er jo over nå, i grunn, og nå er det ett helt år til neste gang.

Jeg skal legge meg og prøve å få sove, selv om jeg holdt sengen veldig lenge i dag...
God natt!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar