fredag 14. oktober 2011

For 11 mnd siden var du hjemme...


Dette fine englelyset fikk vi hos Linneas oldeforeldre på pappaen sin side. Det er så godt når folk viser at de husker! Det varmer så utrolig mye. Lyset var vel egentlig ment for graven, men vi har ingen passelig lykt der for øyeblikket.

Har en litt tung dag i dag.
Mange tanker og minner som strømmer på, som en film i hodet mitt.
I dag er det nemlig 11 måneder siden vi du var med oss hjem utenfor magen min, lille venn. Du fikk ligge i voggen din og på stellebordet ditt. 16 mennesker fikk se deg den dagen, inkludert meg og pappa. Nå regner jeg ikke med noen ansatte på sykehuset, for jeg husker ikke så mye av hvor mange ansatte som fikk se deg den dagen. Men det var i hvert fall to jordmødre.

Lille jenta mi, mamma savner deg sånn. I dag har jeg egentlig bare lyst til å legge meg i sengen og holde sparkebuksa di inntil hjertet mitt. Den lille, rosa sparkebuksa som du hadde på deg. Det er noen blodflekker på den, men det gjør meg ingenting. De er en del av deg, og det eneste vi har igjen av deg, i tillegg til noen hårlokker og håndavtrykk.

Snart har det gått et helt år, og det føles ikke lenge. Du sklir lengre og lengre bort fra meg, jenta mi, men jeg har deg likevel så nært hjertet mitt. Det er så vondt å vite at vi aldri skal få se deg igjen. Og det er utrolig vondt at menneskene rundt meg glemmer, ikke skjønner at du er min elskede datter - med en personlighet - og ikke bare et mislykket svangerskap. De forstår ikke at det er en så stor sorg der, etter deg, fordi du "ikke rakk å bli noen". Men for meg er du noen, lille elskede skatt.

I går var det 11 måneder siden jeg fødte deg, og på det tidspunktet satt jeg i sorggruppe, og tenkte "nå er det 11 mnd. siden jeg lå i fødsel"... Det merkes godt at det nærmer seg et år nå... Bare en måned igjen, så har det gått et helt år! Tiden har stått stille, og likevel gått ifra meg.. Du ligger lengre og lengre bak meg i tid... forsvinner fra meg... men hjertet mitt er hos deg, lille venn.

Det er så mange tanker i dag, klarer ikke skrive ned alt.
Mamma elsker deg, vennen min <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar