fredag 22. april 2011

Ang. forrige innlegg ("Hyklersk?")

Jeg tror forrige innlegg ble litt misforstått. (Mottok kommentarer både her og på facebook). Grunnen til at jeg har alle de følelsene ang. ordet død og krim og slikt, har med at Linnea døde, det nevnte jeg ikke i innlegget, tenkte det måtte være åpenbart fordi det er skrevet på nettopp denne bloggen. Jeg reagerer til og med på "I'm gonna kill him!" i komiserier... Høres ganske teit ut, men jeg gjør det, fordi det gir meg assosiasjoner til død, som igjen gir meg assosiasjoner til Linnea og sorgen min. Så problemet er jo egentlig assosiasjoner i dette tilfellet, selv om jeg ellers aldri har vært plaga med assosiasjoner i større grad. Som noen andre sa til meg, så har jeg nå opplevd døden på nært hold, og døden får en helt annen betydning for meg enn for noen som ikke har opplevd den på den måten.

Jeg skrev at jeg føler at å se på krim er hyklersk, fordi vi liker ikke død i virkeligheten. Poenget er forsåvidt at jeg kan synes krim er spennende, og nettopp det er grunnen til at jeg føler meg hyklersk. (Som jeg skrev, så liker jeg jo igrunn serier som "Wire In The Blood".) Og hver gang noen dør i krimseriene, tenker jeg på at Linnea døde.. På hvor teit det er å bruke død som underholdning, når mange lider av sorg pga. forferdelige tap til døden.. Slik som jeg gjør.


Håper jeg fikk fram poenget mitt nå..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar