lørdag 11. juni 2011

Sløyfer av affeksjonsverdi, fjernet av kirketjener!!!! GRRR...

Jeg er så ufattelig, ufattelig sint! Jeg hater den kirketjeneren som har gjort dette av hele mitt hjerte.... Jeg er såret, støtt, lei meg og ikke minst sinna!!

Jeg besøkte graven, og skulle endelig rydde vekk de visne blomstene fra begravelsen (har liksom mota meg opp til det nå) og ta med meg hjem minnessløyfene fra familie i Australia og familie her hjemme.... Tror dere ikke en forbanna kirketjener hadde vært der før meg og stukket av med sløyfene?!?! Herreguud, jeg er så sint, jeg sendte inn klage til kirkekontoret, jeg tviler på at de kommer til å gjøre noe for å få tak i sløyfene til Linnea Auroraen vår, de er sikkert langt av gårde allerede.. De sløyfene var av affeksjonsverdi! De lå oppå jordhaugen som enda ikke er planert ut... Det var ikke mulig å bruke gressklipper der, og ikke var det gress der å klippe uansett!!! Og om det handlet om at sløyfene lå for langt unna korset (har ikke fått sten enda), så må jeg nok en gang forsvare det med at jordhaugen enda ikke er planert ut, og dessuten - om dette var et problem - så kunne jo bare kirketjeneren lagt sløyfene med blomstene nærmere korset, eller lagt sløyfene under den tunge englepryden som stod der - da ville de ikke blåst bort, iallfall...

 Jeg får så lyst til å skrike og banne og slå ned noen!! Tenk å være så frekk og hensynsløs. Jeg sendte rett og slett inn en uformell jobbsøknad, kan man jo si - den aller beste og verste jobbsøknad, som jeg avslutta med: "Jeg ber om at hensynsmessige forhold bedres på kirkegården, og at personlige eiendeler blir respektert, for dette aksepterer jeg absolutt ikke, og jeg er sikker på at det er mange andre som også har det sånn! Jeg har hørt om flere skuffende tilfeller. I verste tilfelle, ønsker jeg selv å ta meg arbeid som kirketjener ved Elverhøy slik at jeg kan ta hensyn til andre og gjøre et godt arbeid, for dette finner jeg meg ikke i!"

Jeg kan ikke få sagt hvor skuffet jeg er... Sløyfene som Linnea fikk, skulle få ligge i engleesken hennes som et vakkert og kjært minne! Den ene sløyfen var bestilt helt fra Australia - Linneas farfar bor der med kone og 2 barn... De kunne jo så klart ikke komme i begravelsen, sløyfen og blomsten var deres eneste måte å delta på den dagen!! JEG ER SÅ UFATTELIG SINT!!!!!


Jeg hadde Viveka med meg på besøk til Linnea Aurora i dag. Slik så graven ut da vi dro derfra: 3 lys var tent, men det i den hvite lykten slukker hele tiden, har ikke tall på hvor mange ganger jeg har tent på det nå. Er vel bare å hive snart, det lyset... Kjæresten og jeg kjøpte 2 nye 36-timers-lys i går som vi fyrte opp, og de brant helt til i kveld! (Ja, har vært ved grava to dager på rad, så at de visne blomstene var borte allerede i går 9. juni, men da tenkte jeg ikke på sløyfene). Det er første gang vi opplever at lysene brenner helt ned. Det ene lyset hadde riktignok veltet, og plasten blitt smeltet hull på, men det brant fortsatt! Jeg satte det opp igjen, i håp om at det skal brenne helt ned til grunnen.

10. juni (7 måneder siden dødsbudskapet) kjøpte jeg en hvit bamse med et hjerte i hendene, som jeg satte på en blomsterpinne og stakk ned i jorden, den ble så fin der! Jeg kjøpte også en rød rose. Den blå sommerfuglen satte jeg ned da jeg var der med Kai Håvard - rasket den med meg hjemmefra fordi jeg tenkte at jeg måtte etterlate noe der som viste at vi hadde vært der. Vi dro så sent på kvelden den 9. juni at butikkene var ikke åpne, annet enn matbutikker så klart.

Da Viveka og jeg stod på busstoppet, var det enda 20 minutter til bussen gikk, så Viveka satte seg ned på bakken og tegnet et hjerte med vinger i grusen, og skrev en L for Linnea inni hjertet ♥


Jeg føler riktignok at graven ser litt rotete ut akkurat nå, men det skal bli bedre når stenen kommer opp og jeg får pyntet ordentlig! Jeg er jo perfeksjonist... Ser ut til at vi skal få stenen innen 15. juli, dersom alt går som smurt! Jeg gleder meg til det! Det skal bli godt å få stenen på plass.. Litt merkelig, 14. juli i fjor var jeg til ultralyd - 15. juli år, setter vi kanskje opp gravsten...

4 kommentarer:

  1. Jeg må bare få si det at jeg skjønner godt at du er sint. Jeg ble sint jeg også nå pga det. Det er hensynsløst å gjøre sånt! Det er dårlig kirketjener! Man burde kunne tenke selv når det gjelder sånt.. Jeg ville blitt sint selv!

    Graven er blitt fin nå da.. :)

    SvarSlett
  2. Ja, jeg vet, den kirketjeneren har antakelig ikke mistet barn selv...

    Den graven er ærlig talt litt rotete, og blomstene har begynt å visne allerede.. Har vel vært for tørt i det siste. Vannet nå i 2 dager på rad, så får vi se om det kommer seg.

    SvarSlett
  3. Jaaa, det var skikkelig unødvendig og respektløst gjort av den kirketjeneren.. Sukk. Skjønner ikke at de kan gjøre sånt.

    <3

    SvarSlett
  4. I dag har jeg forsøkt å lete etter sløyfene igjen, og oppdaga at de hiver alt i komposten (fikk høre at de har eget restavfall noen steder), leita gjennom de nærmeste kompostene.
    Jeg fant andre sløyfer der, og ble sur på vegne av de de tilhørte. Fant ikke Linnea sine sløyfer.. Men jeg tror ikke komposten har vært tømt enda i år, så kanskje er det håp om at sløyfene ligger i bunn et sted. Skal høre om vi kan få være der når de tømmer kompostene...

    SvarSlett