onsdag 4. juli 2012

Merkelig innfall: Pikeforkle...

Huff, føler at jeg gjorde noe veldig rart... Her om dagen var jeg og handlet i byen, og fikk øye på et barneforkle på salg som jeg har beundret helt siden jeg gikk gravid med Linnea. Jeg tenkte "hvis Linnea hadde levd, så hadde jeg jo så klart kjøpt det..." 
Det er et jenteforkle da, og jeg har jo en gutt på bare 3 mnd nå. Men jeg kjøpte det likevel... Vet ikke hva jeg skal med det, tenkte kanskje jeg kunne gi det i gave til noen siden det bare blir liggende i en skuff her. Men jeg har liksom ikke helt lyst, kjøpte det jo når jeg tenkte på Linnea... Så på en måte er det Linnea sitt, kanskje jeg skal legge det i minneesken hennes... Huff... Jeg går jo så klart enda og håper på å få en jente en gang... Ikke at jeg ikke er like glad i gutten min, men mammahjertet mitt lengter etter en liten jente også. En liten lillesøster. Jeg føler meg litt fæl som sitter og lengter etter en liten jente når jeg er så heldig å ha en fantastisk liten gutt. Hva slags mor er jeg egentlig?
Så klart, jeg kunne jo ikke vært foruten den lille gutten min, jeg elsker barna mine over alt
Fikk meg en overraskelse torsdag i forrige uke. Sambo kom inn med 3 tjukke konvolutter/pakker til meg. Dagen etter fikk jeg en tjukk  konvolutt til. 
Jeg hadde nemlig glemt at jeg hadde meldt meg inn i en gavetråd på Englesiden. Vi englemammaer trenger nemlig en liten oppmuntring iblant, og å vite at vi er flere i samme situasjon. Jeg syntes gavetråden var en kjempegod idé, og meldte meg på, men så har jeg vært så travel at jeg glemte hele greia. Nå har jeg endelig sendt ut en gave selv :-) Her er kortene og gavene jeg fikk av snille englemammaer:

Et par lilla sommerfugler :) Englefiguren kjøpte jeg selv til graven til Linnea, men fant ut at den ble for vulgær. Stenen i seg selv er så spesiell, at engelen ble for mye. Så nå står den hjemme på verandaen, til minne om vår lille engledatter :)


Et søtt magnetisk bokmerke med fint budskap :)

Flere sommerfugldekorer :)

Og til slutt; et fint dufthjerte :)

Disse damene på englesiden vet visst akkurat hva jeg liker! Jeg har en liten teori; kanskje har vi englemammaer utviklet samme smak nettopp pga. det vi har vært igjennom? Jeg mener; før likte jeg det moderne, det skulle være sort og hvitt, pluss en annen farge, - gjerne sølv og et innslag av rødt eller lilla. Men etter at Linnea døde, forelsket jeg meg i engler og nostalgi. Herifra utviklet det seg til søte ting og søte farger; fugler, blomster, hjerter, sommerfugler og blonder, - rosa, hvitt, falmet grønn, grå og beige. Alt skal være lyst og fint og nostalgisk. Noe som ikke er så godt gjennomført her, siden jeg bor så trangt og stort sett bare har arvemøbler i forskjellige stiler og farger.

Nei, nå skriver jeg meg bort. Får ikke så ofte sjansen til å sitte her. Logger av nå :)
Ha en fin onsdag.


4 kommentarer:

  1. så mye fint du fikk.kjekt du likte sommerfuglene.jeg syns ikke det var rart at du kjøpte forkle siden det minner deg om tiden du gikk gravid med linnea.jeg ville lagt det i minne esken hennes.å kansje om ei stund så får du bruk for det:,klemmer fra englemammen til herman.

    SvarSlett
  2. Kjempesøtt forkle! Kan du ikke henge det på en engleknagg på kjøkkenet eller noe sånt? Synes det er for fint til å legge vekk i minneesken... Dessuten kan det være en fin måte å minnes Linnea Aurora på uten at det blir "for mye." Ikke misforstå, jeg mener ikke at det nødvendigvis er mye av henne hos dere, men når du har ting fremme som minner deg personlig om henne, så trenger ikke alle andre å vite betydningen av det... Det jeg prøver å si, er at de som evt. måtte komme innom av litt mer utenforstående, vil se det som en kul og søt interiørgreie, mens du alltid vil sende en tanke til Linnea Aurora når du ser det. Et personlig minnesmerke for deg som du kan dele betydningen av med de du ønsker.

    SvarSlett
    Svar
    1. Anonym: Hei, tusen takk for fint tips, det tror jeg faktisk at jeg skal gjøre , når jeg bor litt bedre til :) Det er ganske trangt her nemlig! Akkurat nå henger forkleet på veggen over minneesken hennes. Igjen, takk for god idé, skal prøve å ordne en engleknagg :)

      Slett