mandag 25. oktober 2010

Det klør, det klør, tiddelibom...

Fikk sovet i ca 2 timer, men ikke som en stein akkurat. Til slutt tok kløen overhånd, og jeg var lys våken, så jeg spratt i dusjen for å se om det hjalp. Så lenge jeg er oppe og driver med noe, er det lettere å ignorere kløen, men hvis jeg skal ligge i sengen og sove, så faller all konsentrasjonen på irritasjoner. Jeg sover for så vidt med støttestrømper om natten siden jeg er gravid, for å unngå å våkne med ekstreme krampetrekninger i leggene, men dette blir også klamt og et irritasjonsmoment. Jeg vurderte å klippe over føttene
på støttestrømpene, men en sykepleier fikk meg fra det - hun sa at støttestrømpene da antakelig ville miste strekken slik at det ikke gjorde noen forskjell for blodomløp og kramper.

Så nå sitter jeg da her og vet ikke helt hva jeg skal ta meg til, er redd for
å legge meg i tilfelle kløen skal oppstå for fullt igjen. Kløstillende tabletter hjelper ikke alltid, og siden jeg er gravid skal jeg være forsiktig med å ta for mye. Hadde sikkert dytta i meg mye mer hadde jeg ikke måttet ta hensyn til ungen. Nå har det seg også slik at jeg har fått noe svakere kløstillende pga graviditeten...

Oi, oi, oi, det ble tungt for ryggen og magen å sitte slik... Og pga magen og babyen burde jeg ikke ha PC-en oppå meg, deriblant pga vekt og stråling på ungen.

Oi, nå ble hun aktiv gitt, sparker som bare det! Det er så koselig :)
Et lyspunkt i en ellers så tung hverdag! Jeg gleder meg til hun kommer ut, selv om det blir mye mer ansvar og mer å gjøre. Som mamma sa en gang, så får man så mye energi av sånne søte små! Bare å se på dem, varmer dypt inn i sjela! Åhh, som jeg gleder meg... Nå sparker hun og virrer inni der, min lille søte...

Sukk, det høres ut som jeg ikke har noe annet positivt i livet enn det at jeg venter en liten baby, men det er ikke sant! Jeg har så mye - en fantastisk og hjelpsom forlovede, en flott familie, gode støttende venner, en utrolig flott og koselig leilighet med en snill husvert, husleien blir dekket hver måned, og...

Og herregud, hun ble livlig! AAAW.... Jeg blir jo sjarmert i senk her jeg sitter! Hun burde jo egentlig sove nå på natten, men de sier at fostrene blir livligst på den her tiden... Så det stemmer vel det.

Jeg har sagt det før, men aldri skrevet det... Mens man går gravid, så hører man "åååh, så stooor magen har blitt!!"
Men når ungen har kommet til verden, så er det man får høre: "Aaw, nommin, så liiten nusselig en!"
Hehe, "nei, så tjukk du har blitt....."

Huff, nå må jeg slutte å skrive.. Ble igrunn sulten, skal få i meg noe mat kanskje.
Vi snakkes!

]-Contastic-[

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar