onsdag 14. juli 2010

Ultralyden! :D

Ja, da har vi endelig vært på ultralyd, det var så spennende, og gøy - en helt fantastisk opplevelse!
Skal fortelle litt om det,  bedre bilder kommer senere.. Fikk bare ett dårlig bilde før kameraet gikk strømtomt, hadde ikke scanner. Bildet skal iallfall forestille hodet fra siden. Hun har hånden for ansiktet.

Jeg har hatt vanskeligheter med å definere om det har vært bevegelser eller magetrøbbel jeg har kjent til tider, men etter ultralyden i dag, er det lettere. Det var så ufattelig moro å se ungen bevege seg samtidig som jeg kunne kjenne det på innsiden av magen! Da følte jeg liksom endelig at det er noe levende jeg bærer på.

Jeg holdt på å få latteranfall da jeg lå der på benken, og det gjorde det litt vanskelig for jordmoren siden magen min ristet :-P

Jeg kan jo si med en gang at jordmoren holdt en knapp på at det var jente. Da blir det lettere å skrive om henne også, uten å lure på om man kaller "henne" for "han"...

Babyen vår hadde det bra, så vidt jordmoren kunne se. Hun beveget mye på hodet. Det så nesten ut som om hun nikket! Det er nok denne bevegelsen jeg har kjent best. Hun lå med hodet nedover i magen, og hadde lagt hånden for ansiktet - hun tok / klødde seg på nesen,og plutselig "datt" hånden ned. Du kan si jeg kjente det... Åhh, så moro.

Men jeg håper for guds skyld at hun ikke klødde seg på nesen som følge av atopisk eksem, jeg ønsker å få en frisk unge. Eksem er noe herk. Hørte om en baby som ble født med utslett over hele kroppen =/

Jeg har vært helt oppspilt etter ultralyden! Det var så utrolig! Jeg følte nesten at jeg kunne ta tak i ungen min og holde henne i armene. Og jeg kunne med ett forstå hva folk kan mene når de sier at tross 9 tunge mnd, og en smertefull fødsel, så er det verd det når du først holder ungen din i armene. For jeg fikk så lyst til å holde henne i armene da jeg så at det faktisk var en levende baby der inne..

Kai og jeg storsmilte fra vi kom inn til vi var ferdige. Og Kai snakket om 3D-ultralyd hvor du kan se hele barnet, så oppspilt ble han. Det koster nok litt penger, og blir sikkert ikke noe av. Er visst en fra Oslo som reiser oppover hit av og til for å "fotografere", som jordmoren kalte det.

Vi har fått ny termin til 11. desember, pluss eller minus 14 dager. Det kan altså bli et "Jesusbarn" (født på julaften) som pappa så fint kalte det :-P
Jeg håper egentlig ungen kommer 3-4 uker før julaften, så har man litt tid til å komme seg på og komme i orden før jul. Dessuten er det vel ikke så gøy å være et Jesusbarn. ;)

]-Contastic-[

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar